Komunikacja w dobie dzisiejszych zmian zachodzących na rynku budowlanym stanowi niezwykle istotny aspekt, który może stać się kluczem do sukcesu. Możemy rozpatrywać ją na dwóch płaszczyznach. Jako komunikację wewnętrzną, czyli pracownik – pracownik oraz zewnętrzną, firma – klient. Zarówno jedna jak i druga odgrywają kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa budowlanego.
Biorąc pod uwagę komunikację wewnątrz naszej organizacji można śmiało stwierdzić, że podstawę stanowią pozytywne relacje zachodzące pomiędzy współpracownikami. Bez względu na charakter ich pracy oraz zakres wykonywanych obowiązków, ich działania przenikają się i wzajemnie uzupełniają, w konsekwencji przyczyniając się do powstania efektu finalnego, jakim jest dla nas zadowolenie klienta. Oczywistym jest, że jako pracownicy branży budowlanej każdego dnia otrzymujemy wiele, różnego rodzaju informacji, wymieniamy wiadomości e-mailowe, prowadzimy liczne, istotne rozmowy telefoniczne. Równocześnie musimy zapoznawać się z dużą ilością dokumentacji budowlanej, a ponadto posiadać wiedzę inżynierską i znajomość przepisów z zakresu Prawa budowlanego. Przy takim natłoku zadań pojawia się ryzyko popełnienia błędu. Jednak efektywna komunikacja i współpraca pomiędzy pracownikami na wszystkich etapach prac budowlanych opierająca się na dobrych relacja partnerskich, pomaga unikać lub ograniczać pojawianie się takich błędów. Jest to niezwykle istotny aspekt dla każdego procesu budowlanego, wpływający: na szybkość podejmowania trudnych, ale ważnych decyzji, na czas realizacji inwestycji oraz na ostateczny sukces prowadzonego projektu. Dotyczy to poszczególnych etapów, zarówno prac ziemnych, wykonywania konstrukcji budynku, jak i również montażu instalacji.
Z kolei sfera zewnętrzna to komunikacja zachodząca pomiędzy firmą budowlaną, a klientem, dla którego świadczone są usługi. Znaczenie zjawiska skutecznej komunikacji zachodzącej między tymi stronami znacząco wzrosło na rynku budowlanym i stanowi niezwykle istotny fundament funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ważne jest, aby komunikacja była efektywna, czyli stała i dwukierunkowa. Pozwala to przede wszystkim na szybkie reagowanie na potrzeby i zmiany oczekiwań odbiorcy inwestycji, zwiększoną skuteczność prowadzonych prac budowlanych, ewentualne obniżenie kosztów projektu, skrócenie terminu jego realizacji oraz ciągłe doskonalenie poziomu świadczonych usług. Należy również pamiętać, że kluczowym warunkiem pozytywnych relacji jest budowanie zaufania pomiędzy wykonawcą, a klientem zamawiającym wykonanie usług budowlanych. Dlatego podczas komunikacji z klientem musimy pamiętać o wzajemnym zrozumieniu. W tym celu powinniśmy używać w kontaktach łatwego słownictwa, bez stosowania typowo technicznego żargonu budowlanego, przygotowywać pomocnicze rysunki techniczne lub prezentować próbki materiałów wykorzystywanych podczas realizacji projektu, czy też przedstawiać propozycje optymalnych rozwiązań projektowych z zaznaczeniem informacji cenowych. Nie zapominając przy tym wszystkim o spełnieniu oczekiwań klienta i osiągnięciu odpowiedniego efektu finalnego. Taka świadoma komunikacja pozwala przede wszystkim na budowanie relacji partnerskich, zadowolenie klienta, a tym samym na osiąganie przewagi konkurencyjnej w branży.
„Budowanie jest proste.” Czego chcieć więcej?
https://budownictwo-krawec.pl/realizacje/
Bartek: +48 668 804 458 właściciel – zadzwoń i umów się na spotkanie
Piotr: +48 605 135 299 Dyrektor realizacji – zadzwoń i dowiedz się więcej
Sprawdź nasze realizacje jako generalnego wykonawcę budowli w Iławie:
Bądź na bieżąco, polub nasz Fanpage – https://www.facebook.com/krawecbudownictwo
Działamy na terenie Iławy oraz powiatów w województwach – warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, pomorskim i mazowieckim.